Met Assortimentsmanagement stuurt Aldipress de titels en edities van haar klanten zo optimaal mogelijk aan. Dit doet Aldipress volgens drie processen:

Assortimentsbeheer

Door assortimentsbeheer bepaalt Aldipress voor elk afzonderlijk verkooppunt het specifieke tijdschriftenassortiment. Maximalisatie van de verkopen is hierbij uiteraard een belangrijk uitgangspunt.  Editieplanningen en inschattingen van het verwachte verkooppotentieel van titels/edities per verkooppunt vormen de basis voor het bepalen van een lokaal assortiment.

Oplagebepaling & Ordergeneratie

De processen oplagebepaling en ordergeneratie liggen ten grondslag aan het bepalen van de oplage en verwachte verkopen van een editie.  Aldipress maakt daarbij gebruik van gedetailleerde data en kennis van alle verkooppunten. In nauw overleg met de uitgever bepaalt Aldipress de gewenste verhouding tussen oplage, retourvolumes en out-of-stocks. Daarbij streeft Aldipress naar het maximale rendement voor de uitgever.

Replenishment

Replenishment maakt het mogelijk om een deel van de oplage heel gericht na te leveren op basis van actuele verkopen. Deze dagelijkse nalevering gebeurt op basis van gescande kassaverkopen en de nog aanwezige voorraad bij een verkooppunt. Dit proces zorgt er mede voor dat retourvolumes en out-of-stocks worden beperkt.

Meer weten over Assortimentsmanagement?

Neem contact op met Aldipress. Wij vertellen u graag meer.
Telefoonnummer: 088-0115 888
Mail: info@aldipress.nl