Een overzichtelijk en aantrekkelijk tijdschriftenschap stimuleert de verkoop van tijdschriften en leidt eerder tot impulsaankopen. Dit blijkt uit consumentenonderzoek.  Aldipress heeft op basis van dit onderzoek een schapvisie ontwikkeld. Dit is een visie op hoe het schap het beste kan worden ingericht. Overzichtelijk en met een optimale indeling die aansluit bij het koopgedrag van de consument.

47% van de aankoopbeslissingen vindt plaats op de winkelvloer

De Aldipress Schapvisie stimuleert de verkoop van tijdschriften door meer rust en overzicht in het tijdschriftenschap te creëren. De Schapvisie voegt een positieve beleving aan het schap toe en zorgt voor een efficiënter schaponderhoud.

Aldipress hanteert in de Schapvisie vier hoofdsegmenten en een rubrieksindeling. Er wordt gebruik gemaakt van ‘signing’ door gebruik van kleuren in de segmenten. Hierdoor vinden consumenten snel hun favoriete tijdschrift.

Implementeer de Aldipress Schapvisie in 6 eenvoudige stappen!

Download de Schapvisie

De Aldipress Tijdschriften Presentatie

  Een tijdschrift kopen wordt door de consument gezien als een leuk moment, een moment om jezelf (of een ander) eens te trakteren. Om dit gevoel te versterken en verkoop te stimuleren is het belangrijk dat het schap dit gevoel ook uitstraalt. Een fraaie styling, kleuren en sfeerverlichting dragen hieraan bij en versterken het gevoel rustig een tijdschrift te kunnen uitzoeken.

De Aldipress Tijdschriften Presentatie (ATP) is een fysiek tijdschriftenschap dat zorgt voor een overzichtelijk aanbod met een duidelijke segmentering en een goede zichtbaarheid van titels. De plintbakken voor de presentatie van pakketten, schapverdelers en schapstroken zorgen voor overzicht in het schap. Hierdoor oriënteren consumenten zich uitgebreider en worden zij sneller verleid tot impulsaankopen.

Meer weten over de Schapvisie of de ATP?

Neem contact op met de Klantenservice Retail.
Telefoonnummer: 088-011 58 88 (lokaal tarief)
Mailadres: service@aldipress.nl